Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Mart 2011 Çarşamba

kamuran tosun

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011
Şikayet eden : Kamuran TONUS
Şikayet edilen : Gökpa Ticaret
Şikayet konusu : Demirdöküm marka Klima
Şikayet tarihi : 29.11.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 650,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 07.07.2010 tarihinde satın alınan klimanın devamlı arıza yapması nedeniyle 26.07.2010 tarihinde servis çağrıldığını ve servis tarafından parça değiştirildiğini buna ürünün halen bozuk olduğunu belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 09.12.2010 tarih ve 11653 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin ürünü 24.06.2010 tarihinde satın aldığını, ürünün ücretinin 850 TL’lik kısmını henüz ödemediğini, klimanın montajının 07.07.2010 tarihinde yapıldığını, tüketicinin klimanın üç ünitesinin çalışmadığından şikayetçi olarak servise müracaatta bulunduğunu servis tarafından iç ünitesinin değiştirildiğini, sorunların tamamen servisi ilgilendirdiğini ancak şikayet durumunda kendilerinin de servisin vereceği kararlar doğrultusunda tüketiciye yardımcı olabileceklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün 07.07.2010 tarihinde satın alındığını, tüketicinin servise 26.07.2010 tarihinde servise müracaatta bulunduğunu, servisin 28.08.2010 tarihinde iç ünitenin değiştirildiği görülmüş olup cihazın satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve üründeki arızanın servis formuyla tespit edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.
Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, şikayet konusu ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değilse ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları