Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Mart 2011 Pazartesi

fatma şalcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011
Şikayet eden : Fatma ŞALCI
Şikayet edilen : Derya Klima Merkezi Dayanıklı Tüketim Malları San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 29.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 465,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 15.09.2010 tarihinde satın alınan cep telefonunun 26.09.2010 tarihinde tuşlarının bozulması üzerine cihazı servise verdiğini, cihazın yenisini talep etmesine rağmen cihaza yazılım yüklenip vidalarının değiştirilmesi ile ürünün kendisine iade edildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 29.11.2010 tarih ve 11164 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; 01.10.2010 tarihinde cihaz ekran bazen çalışmıyor, çağrı sırasında düşüyor ve tuş takımı şikayetleri ile servise getirildiğini, yazılım yüklenerek 04.10.2010 tarihinde çıkışının yapıldığını, yazılım yüklemenin bir arıza tespiti olmadığını, buna göre teknik servis incelemesinde cihazda herhangi bir arızanın görülmemesi üzerine 4822 Sayılı Kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda ve Garanti Yönetmeliği kapsamında tüketicinin talebinin reddini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün 26.09.2010 tarihinde servise verildiği, cihaza yazılım yükleme ve vida değişimi yapıldığı görülmüş olup cihazın satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve üründeki arızanın servis formuyla tespit edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir. .

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, şikayet konusu ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları