Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Mart 2011 Pazartesi

güleren karataş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 06.01.2011
Şikayet eden Güler Karataş
Şikayet edilen : Derya Klima Merkezi Day. Tük. Malları San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung marka Plazma TV Set
Şikayet tarihi : 11.11.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 1800,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.10.2009 tarihinde satın aldığı plazma TV ünitesinin açık ve kapalı haldeyken ses şikayeti ile servise gönderdiğini, yaklaşık bir hafta sonra yapıldı denilerek ürünün geri getirildiğini fakat sağlam servise giden ürünün servisten köşe kısmında çatlak ve çizikler ile kendisine teslim edilmek istendiğini bundan dolayı kendisinin teslim tutanağını imzalamadığını belirtip serviste zarar gören ürünün yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 11.11.2010 tarih ve 10836 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin söz konusu ürünü kendilerinden aldığını, kendilerinin meydana gelen olayda herhangi bir kusurlarının olmadığın, taraflarına gönderilen servis formunun okunamadığını, şikayete konu maldaki çizik ve çatlakların kim veya kimler tarafından yapıldığının bilinmesinin imkanı olmadığını belirtip bunlardan dolayı tüketicinin talebinin reddi talep edilmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu TV sehpası için Mobilyacı Fahrettin UÇAR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; şikayet konusu televizyonun arıza yaptığını, satıcı firmanın kendilerini servise yönlendirdiğini, gelen servisin ürünü götürdüğünü, servisten ürün geri geldiğinde bazı yerlerinde çizikler olduğunu ayrıca televizyonun yapılmadan geri geldiğini, tüketicinin de ürünü kabul etmeyip değişimini talep etmesine rağmen satıcı firmanın bunu kabul etmediğini belirtip üründe yapılan incelemede televizyonun üst çerçevesinde küçük çizikler görüldüğünü, bu çiziklerin servise gidip gelirken olabileceği kanaatine varıldığını, arıza konusunda kendisinin bilgi sahibi olmadığını belirtmiştir.
Bilirkişi raporundan üründeki çiziklerin servise gidiş geliş sırasında meydana geldiği, dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise ürünün 18.08.2010 tarihinde servise götürülüp tamir edildiği anlaşılmış olup ancak tüketicinin talep ettiği malın değiştirilmesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13. maddesinde ; “Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı, veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporlarla belirlenir. Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.”Hükmü dikkate alınarak ödenilen malın değiştirilmesi için gerekli koşulların oluşmadığından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar
:Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ürünün yenisi ile değiştirilmesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları