Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Mart 2011 Pazartesi

emre bahar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.ŞiKarar Tarihi: 06.01.2011kayet eden : Emre BAHAR
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Converse Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 13.12.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi

Miktar
: 101,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 11.08.2010 tarihinde satın aldığı Converse kısa sürede yanlarda açılma ve yan çizgileri sökülmesi nedeniyle firmaya müracaat ettiğini, ancak firmadan olumsuz yanıt geldiğinden bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 13.12.2010 tarih ve 485 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; yanlarda açılma ve yan çizgilerde deforme şikayeti ile 20/11/2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 30/11/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, spor ayakkabının iki tekinin yan kısımlarında açılmalar ve kenar şeritlerinde sökülmeler problemleri tespit edilmiştir. Spor Ayakkabıda görülen bu problemlerin nedeni, ayakkabıda kullanılan kimyasal yapıştırıcının mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları