Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Mart 2011 Perşembe

didem çakır

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.
Karar Tarihi: 06.01.2011
Şikayet eden : Didem ÇAKIR
[
Şikayet edilen
: Forum Türkcell Dölek Pazarlama
Şikayet konusu : Turkcell Wınn Modem
Şikayet tarihi : 24.11.2010
Talep : Malın Ücretsiz Onarılması
Miktar :

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; arızalanan modemini servise gönderdiğini, ürünün garanti kapsamı dışında olduğu iddia edilerek onarılmadan iade edildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 24.11.2010 tarih ve 10992 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “ Tüketiciden alınan Türkcell 357267026423271 imei numaralı wınn modem kontrol edilmiş olup gerekli incelemelerin sonucunda; Türkcell wınn modem bilgisayara takıldığı zaman sistemin modemi tanımadığı ve hiçbir uyarı vermediği, Türkcell wınn modem ‘in elektronik devresi incelendiğinde usb giriş kısmının elektronik devreye bağlandığı noktada lehim çatlağı olduğu ve yetkisiz müdahale sonucunda lehimleme yapıldığı ve elektronik devre elemanlarının zarar gördüğü tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin Türkcell wınn modeminin gerekli kontrolleri ve incelenmesi yapılmış ve bunun sonucunda üründe fiziksel hasar ve bunun akabinde bilinçsiz ve yetkisiz müdahale gözlenmiştir. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak söz konusu şikayette kullanıcının kullanım kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda yetkisiz müdahalenin tespit edildiği, bunda kullanıcını kullanım kusurunun bulunduğu, cihazda imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızasının bulunmadığı, şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 04.10.2010 tarihinde servise verildiği ve ücretli onarım teklif edildiği anlaşılmaktadır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarfından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir”. Teknik servis formlarından cihazın arızası nedeniyle 04.10.2010 servise verildiği, cihazda fiziksel hasar tespit edildiği ve ücretli onarılacağı, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı anlaşılmış olup tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.


Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları