Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Kasım 2010 Pazartesi

ali erdem

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Ali ERDEM
Şikayet edilen : İlker Pazarlama San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bulaşık Makinesi
Şikayet tarihi : 16.06.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 406.78 TL +%18 KDV =480,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 03.11.2008 tarihinde satın alınan Beko marka bulaşık makinesinin bulaşıklarda leke bıraktığı için iki sefer servise başvurduğunu, tuzunu değiştirmelerine rağmen sorunun giderilmediğini, makinenin içinin paslanması şikayeti ile iki defa daha servise gönderildiğini ve paslarının temizlendiğini belirtip garanti kapsamı içinde çeşitli arızalardan defalarca servise gittiğini fakat sorunun halen devam ettiğini belirtip ürünün yenisi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 16.06.2010 tarih ve 6079 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada ürünün 23/06/2010 tarihinde yetkili serviste lekeli yıkama yaptığı için tuz kutusunun değiştirildiğini, müşterinin değişik temizlik maddesi kullanıldığından dolayı içinde renklenmeler olduğu bu nedenle temizlik yapıldığı servis tarafından tüketiciye verilen belgeye yazıldığını, Bulaşık makinesinde ve cam eşyalarda meydana gelen renklenmeler ve çizilmelerden sonra yine aynı ürünlerin kullanılmaya devam edildiği müşteri tarafından servise beyan edildiğini belirtildiği, yetkili servis ürünü atölyesine alarak test ederek, ürünün normal olduğunu müşteriye göstererek sağlam olarak müşteriye teslim edildiği bildirilmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Yük.Makine Müh.Fatih ALTINIŞIK bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; şikayet konusu bulaşık makinesi ilgili şikayetler üzerine tetkik edildi. Bulaşık Makinesi bardak ve tabakları çizdiği tespit edilmiştir. Bu tür problemler imalat tarafından kaynaklanmaktadır. Bulaşık Makinesinde imalat hatasına rastlanmıştır. şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan imalat hatasına rastlandığı, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cihazda imalat kusurundan kaynaklı arıza bulunduğu anlaşılmıştır. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 03.11.2008 tarihinde (Makine suyu ısıtmıyor) – 31.07.2009 tarihinde (paslanma yapıyor) – 21.01.2010 tarihinde (makine çalışmıyor) – 15.04.2010 tarihinde (Bulaşıkları çiziyor), 14.06.2010 tarihinde (bulaşık makinesi su akıtıyor), 30.04.2010 tarihinde (makine temiz yıkamıyor) arızalarından dolayı servise verildiği cihaza mekanik onarım yapıldığı görülmüştür. Bilirkişi raporu ve teknik servis raporları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla toplam arızaların altı defa meydana geldiği, Ayrıca bilirkişi raporundan imalattan kaynaklı bir arıza daha tespit edildiği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları