Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Kasım 2010 Salı

esra batmaz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 16.09.2010
Şikayet eden : Esra BATMAZ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 20.08.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 279,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 09.08.2008 tarihinde satın alınan Samsung marka cep telefonunun arızası üzerine 31/10/2008, 26/05/2009, 08/01/2010 ve 09/07/2010 tarihlerinde servise verdiğini, her defasında sorunun çözülmediğini, ayrıca son gönderdiği tarihten 30 gün geçmesine rağmen telefonun kendisine teslim edilmediğini, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 20.08.2010 tarih ve 8017 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürün 20/11/2008 tarihinde değişimi yapıldığı, dolayısıyla faturası üzerindeki seri numarası tüketicideki yeni ürüne ait olmadığı, bu durumda ürünü onarıma kabul etmemeleri gerekirken müşteri memnuniyeti için ürün onarıma kabul edildiği, yetkili servisleri olan Samsung servis merkezi tüketiciden ürünün değiştirildiğine dair orijinal formları talep ettiği, değişimle ilgili durumlarda orijinal formlar garanti süreçlerinde sıkıntı yaşanmaması için tüketiciye verildiği, fakat tüketici şikayetinde sunduğu servis formlarını kendilerine ibraz etmediğini, ürün servis noktasından yasal süresi içerisinde onarılmadan geri geldiği, şikayet dilekçesine eklendiği halde onarıma teslim edilirken firmalarıyla paylaşılmayan değişim evrakları üreticiden tekrar düzeltilerek 18.08.2010 tarihinde ürünün tekrar servise sevk edildiği,T003-131450 numaralı onarım iş emri/teslim makbuzunun bu nedenle mükerrer olduğundan ürün yasal süresini aşmadığı, tüketicinin ürünü garanti kapsamında yapılarak kendisine teslim edileceği, ücret iadesinin yapılmasının mümkün olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 20/11/2008 tarihinde ürünün değil sadece anakartın değiştiği ve 09/07/2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları