Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Kasım 2010 Salı

burcu tektaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Burcu TEKTAŞ
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Mad. Tic. San. A.Ş.
Şikayet konusu : Nike Marka Hırka
Şikayet tarihi : 28.07.2010
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 69,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 14.03.2010 tarihinde satın alınan hırkanın etek kısmında sarkma, fermuar alt kısmında şekil bozulmasından dolayı değişim için mağazaya müracaatta bulunduğunu fakat olumsuz cevap aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 28.07.2010 tarih ve 7349 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma ürünün tüketici hakem heyetince incelenmesini istediklerini bildirmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin YKM Mağazasından aldığı nike marka hırkanın sarkma ve şekil bozukluğu konusu incelenmiştir.

% 80 viskon % 20 polyester iplikten dokunarak üretilen üründe sarkma ve şekil bozukluğu görülmüştür. Şekil bozukluğu ürünün her yerinde aynı olmayıp özellikle fermuar alt uç kısmında daha fazladır. Ayrıca ürünün her yerinde ve özellikle alt lastik kısmında esnemeler görülmüştür. Ürün esnek ve yumuşak dokulu ipliklerden üretildiği için deforme olmaması için sık dokunmalıdır. İncelen ürün kumaşı seyrek dokunuş olduğu ve dokuma sırasında kullanılan ipliğin yeterli kalitede olmadığı için üründe esneme ve şekil bozukluğu görülmüştür. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe kullanımdan kaynaklı hata olmadığı, şikayet konusu sarkma ve şekil bozukluğunun üretimden kaynaklı olduğu düşünülmektedir. ” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan söz konusu üründeki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları