Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Kasım 2010 Salı

ebru derici eker

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 16.09.2010
Şikayet eden : Ebru DERİCİ EKER
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 21.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 749,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 13.02.2010 tarihinde aldığı telefonunun donma yapıyor, ağır çalışıyor, navigasyon, fotoğraf çekme ve internette zoom işlev fonksiyonunun çok dengesiz, kendi kendine hareket ediyor şikayetleriyle 3 kez servise verdiğini, ancak sorunun devam ettiğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 21.07.2010 tarih ve 7080 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada;söz konusu ürünle ilgili servis süreçleri incelendiğinde yetkili servis müdahalesine rağmen ürünle ilgili şikayetinin devam ettiği, ücret iadesinin üretici firmadan yapılması gerektiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 18/03/2010, 31/03/2010 ve 30/04/2010 tarihlerinde (donma yapıyor, ağır çalışıyor, navigasyon, fotoğraf çekme ve internette zoom işlev fonksiyonunun çok dengesiz, kendi kendine hareket ediyor) şikayetleriyle servise verildiği, 31/03/2010 tarihinde mekanik onarım yapıldığı, diğer iki servis raporunda ise yazılım yüklendiği anlaşılmıştır. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (donma yapıyor, ağır çalışıyor, navigasyon, fotoğraf çekme ve internette zoom işlev fonksiyonunun çok dengesiz, kendi kendine hareket ediyor) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları