Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Kasım 2010 Pazartesi

ali küçükbahar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 16/09/2010
Şikayet eden : Ali KÜÇÜKBAHAR
Şikayet edilen : Memicioğlu Day. Mall. Paz. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Elektrolux marka bulaşık makinesi
Şikayet tarihi : 05.07.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 780,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 25.05.2010 tarihinde satın alınan makinenin normal yıkama yapmaması, hatalı kurutma yapması, bulaşıklarda deterjan bırakması nedenleriyle makinenin iade alınmasını talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 07.07.2010 tarih ve 6617 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Verilen savunmada özetle; 01.07.2010 tarihinde kurutmuyor, deterjan bırakıyor, temiz yıkamıyor şikayeti ile bırakılmış üründe hiçbir arıza rastlanmadığını, Ürünün 25.05.2010 tarihinde yetkili servis tarafından montajının yapıldığını, söz konusu üründe bahsedilen sorunlara rastlanmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formları incelenmesinden cihazın 01.07.2010 tarihinde kurutmuyor şikayeti ile bir kez servise verildiği ve cihazda herhangi bir problemin görülmediği anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

Cihazdaki arızanın ilk bir ay içinde olmaması nedeniyle ürün ayıplı mal kapsamında değerlendirilemeyeceği ayrıca ürünün sadece bir kez servise gitmiş olmasından dolayı tüketicini talebinin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları