Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

29 Kasım 2010 Pazartesi

ahmet subaşı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Ahmet SUBAŞI
Şikayet edilen : Aktürk Elektronik İth. İhr.San. ve Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Concord E97 Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 06.08.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 197,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 01.12.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu düşme sonucu ses açma - kesme tuşunun ve arka kapağının plastik – metal kısmının kırılmasından dolayı 02.06.2010 tarihinde servise verdiğini fakat telefonunun servisten 28.07.2010 tarihinde daha da bozuk halde ve sağlam parçalarının alınarak bozuk bir telefon montaj yapılmış halde geldiğini ayrıca cihazın 40 iş günü serviste kaldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 06.08.2010 tarih ve 7624 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; arızası nedeniyle 02.06.2010 tarihinde yetkili servise teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları