Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

30 Kasım 2010 Salı

elif ölgün

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : Elif ÖLGÜN
Şikayet edilen : Ertan Day. Tük. Mal. Paz. Org. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bulaşık Makinesi
Şikayet tarihi : 11.05.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 2,250,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.06.2007 tarihinde satın alınan makinenin yetkili servisi tarafından montajının eksik yapıldığını, bundan dolayı kapağın deforme olduğunu bundan dolayı tekrar yetkili servisi gidildiğini fakat yetkili servis kapağı kendilerinin monte etmediğini, kapağın montajını mobilyacıların yaptığını bundan dolayı kapaktaki hasarı kabul etmediklerini belirtip yetkili servisin makinenin kapağındaki hasarı gidermek için iki vida tutturup kapağın tamir edildiğini idea ettiğini bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 12.05.2010 tarih ve 4762 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada bulaşık makinesinin montajının yetkili servis tarafından yapıldığını, ancak cihazın ankastre bulaşık makinesi olduğundan dolayı kapağın montajının mobilyacı tarafından yapıldığını ve müşteri memnuniyetini sağlamak için 09.03.2010 tarihinde kapaktaki montaj sabitleme yerleri montajlanarak sorunun giderildiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Yük.Makine Müh.Fatih ALTINIŞIK bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “ şikayet konusu bulaşık makinesi ilgili şikayetler üzerine tetkik edildi. Bulaşık Makinesi servis tarafından orijinal haliyle montaj edilmediği tespit edilmiştir. Kullanıcının kendi kendine monte etme imkanı yoktur. Bulaşık Makinesinde imalat hatasına rastlanmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda mevcut arızanın olduğu, arızasının devam ettiği ve cihazda kullanıcı kusuru olmadığı dilekçeden arızanın ilk bir ay içinde gerçekleştirilen hatalı montajdan kaynaklandığı anlaşıldığından şikayete konu cihazın 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir."şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.
Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Mal için ödenilen bedelin tüketiciye iadesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları