Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ağustos 2010 Salı

veysi büdün

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 15.07.2010
Şikayet eden : Veysi BÜDÜN
Şikayet edilen : Pierre Cardin Aydınlı Hazır Giyim San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Pierre Marka Takım Elbise
Şikayet tarihi : 20.06.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 475,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 13.03.2010 tarihinde satın alınan Pierre Cardin marka takım elbisedeki pantolonun arka orta dikişlerinde açılma olmuştur. Bu şikayetlerden dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 20.06.2010 tarih ve 6002 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada: Yapılan ürün incelemesinde üretim ve malzeme problemine rastlanmamıştır. Takım pantolonun arka orta dikiş kenarındaki deformasyon , bölgeyi tesiri altına alan gerilme sebebiyle oluşmuştur. Gerilme ile kumaşta açılma meydana geldiği gözlemlenmiştir. Ürünün dikiş payı ve mukavemeti standartlar dahilindedir. Şeklinde savunma göndermiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin Pierre Cardin Mağazasından aldığı Pierre Cardin marka üründe dikiş açılması olup olmadığı konusu incelenmiştir.
% 46 wool (yün), % 21 viskon, %31 polyester ve % 2 polyamid iplikten dokunarak üretilen üründe, dikiş açılması görülmüştür.Üründe görülen dikiş açılmasının; ürünün kullanım sırasında, kişinin hareketi sonucu gerilerek kumaş dokusunda kullanılan ipliklerin esnemesiyle birbirinden ayrılması sonucu olduğu düşünülmektedir. Ürünün üretimi sırasında; model ve kesimi itibari ile vücuda oturan bir kalıba sahip olduğu düşünülerek, daha sağlam iplik kullanılması gerektiği ve daha sıkı dokunulmuş olması gerektiği düşünülmektedir.Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşünülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan takım elbisenin pantolonundaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, Takım elbisenin ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, Takım elbise için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları