Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ağustos 2010 Salı

saadet ilcay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 15.07.2010
Şikayet eden : Saadet İLCAY
Şikayet edilen : Sağlık Medikal - Naci CAN
Şikayet konusu : Kapıdan Satış
Şikayet tarihi : 15.06.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi / Sözleşmeden dönme
Miktar : 240,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici, kapıdan satış yoluyla firma elemanlarından 29.04.2010 tarihinde kapıdan satışla aldığı cihaz için süresinde telefonla cayma hakkını kullandığını fakat firmanın gelip ürünü geri almadıklarını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 15.06.2010 tarih ve 5284 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada ; Saadet İLCAY’ın kendilerinden 1 adet tens cihazı satın aldığını, sözleşmenin usulüne uygun düzenlendiğini, vatandaşın kendilerini aradığını fakat iade talebinde bulunmadığını belirtip telefonda ürün hakkında bilgi aldığını belirtip tüketicinin 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanmadığından dolayı iade hakkını kaybettiğini belirtmiştir.

İnceleme ve gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden tüketicinin kapıdan satışla satın aldığı mal için 7 günlük süre içerisinde telefonla cayma hakkını kullandığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır.
13.06.2003 tarih ve 25137 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kapıdan Satışlara İlişkin Uygulama Usul ve Esasları Hakkındaki Yönetmeliğin Cayma Hakkının Kullanımını düzenleyen 11 maddesi c) bendi 3.fıkrasında “Mal veya hizmetin reddedilmesi halinde tüketici cayma kararını, herhangi bir şekil şartına bağlı kalmaksızın satıcıya bildirir” hükmü düzenlenmiş, dilekçeye ekli telefon arama dökümünden firma satış sözleşmesi üzerinde belirtilen telefonun (336 23 18) tüketici tarafından 30.04.2010 tarihinde arandığı tüketicinin süresi içerisinde cayma hakkını kullandığı anlaşıldığından sözleşmenin iptali gerekmektedir.

Karar: Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, satış sözleşmesinin geçersizliğine, satıcı firmanın malını geri alarak varsa ödenilen bedel ile bu işlemden tüketiciyi hukuki olarak borç altına sokan belgelerin tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Dailymotion Videoları