15 Haziran 2011 Çarşamba

murat özdeş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Murat ÖZDEŞ
Şikayet edilen : Media Markt MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 09.02.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 255.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 22.10.2008 tarihinde satın aldığı cep telefonunu ekran arızalarından dolayı yetkili servise birden fazla göndermesine rağmen sorunun tekrarlanması üzerine lcd modülü ve ana kartı 359436015833422 imei nolu cihaz olarak değiştirildiğini daha sonra aynı arızanın yenilemesi üzerine faturaya yeni imei paraflanarak yetkili servise gönderildiğinde garanti süresinin dolduğu ve arızanın 167,00 TL karşılığında ana kart değişimi ile mümkün olduğunun söylenmesi üzerine ürünü iade istediğini gerek satıcı gerekse yetkili servisin kendisini oyaladığını ve garanti süresinin dolduğunu bu yüzden değişimini gerçekleştirmediklerini belirterek ödediği bedelin iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 09.02.2011 tarih ve 1800 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık garantisinin olduğu, ürünün 22.10.2008 yılında satın alındığı, 06/08/2010 ve 27/08/2010 tarihlerinde servise verildiği ve mekanik parça değişimi yapıldığı, ancak 24/11/2010, 15/12/2010 ve 22/12/2010 tarihlerinde garanti dışı servise verildiği, 22/12/2010 tarihinde ücretli onarım teklif edildiği ve tüketicinin garanti süresi dolduktan sonra hakem heyetine müracaatta bulunduğu görülmüştür. 4077 sayılı kanunun 4/A maddesi 4. fıkrasında ”Bu madde ile ayıba sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir.” denilmektedir. Ayrıca 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumludur” hükmüne dayanarak tüketicinin firmaya ve hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolduğu, bedel iadesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder