15 Haziran 2011 Çarşamba

mukadder güneri

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.

Karar Tarihi : 14.04.2011
Şikayet eden : Mukadder GÜNERİ
Şikayet Edilen : U.S.Polo ASSN.Aydınlı Hazır Giyim San ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Polo Marka Triko.
Şikayet tarihi : 09.03.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 79,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 24.10.2010 tarihinde satın aldığı ürünün ilk yıkamadan sonra renk değişimi, yaka kısmında bozulma ve sarkma gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle malın değiştirilmesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 09.03.2011 tarih ve 2652 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; yapılan inceleme sonucunda üretim ve malzeme problemine rastlanmadığı, şikayet konusu ürünün mamul olarak pigment akar boyama sistemi ile renklendiğini, akar boya sistemi ile ürünün eskitilmiş bir görüntü kazanması ve yıkama ortamında pigment boyar maddenin akarak eskimiş görüntüyü oluşturması sağlandığı, ürün üzerinde kullanım süresince meydana gelen bölgesel esnemeler, yıkama ortamında kumaşın üzerindeki gerilimlerden kurtulması ile düzeldiğini, yıkama sonrası kalıcı genleşme olmaması için kumaş içeriğinde kalan nem kütlesinin genleşme yapmayacak şekilde, sererek kurutma yapılmasına dikkat edilmesi gerektiği bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; tüketicinin şikayeti olan trikonun yaka kısmında esneme ve trikoda renk solması problemleri tespit edilmiştir. Yaka kısmında kullanılan pervaz tekstil ürününün esneme değerleri zayıf, trikoda görülen renk solmasının nedeni ise kullanılan örme kumaşın yıkama haslığına bağlı renk haslığının zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Bayan Trikoda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder