Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Haziran 2011 Çarşamba

abdullah öztürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.06.2011
Şikayet eden : Abdullah ÖZTÜRK
Şikayet Edilen : Avea Genel Müd.
Şikayet konusu : Fatura Bedeli Uyuşmazlığı
Şikayet tarihi : 28.03.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 206,70 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde özetle, 07.2009 tarihinde satın aldığı Avea Usb Stick 0 554 5000 592 numaralı Internet modemi ile paketine ait 12 aylık taahhütnameyi imzaladığı, 12 aylık kullanım süresinden sonra sözleşme gereği 22.12.2010 tarihinde Avea Müşteri Hizmetleri 444 1 500 numarayı 3 defa aramak suretiyle Internet Paketi Kullanımını iptal ettirdiğini, Müşteri Temsilcisinin hattın açık kalması halinde ortamla hat vergisi olarak 2 TL. ödeyeceğini ve Internet kullanımını tekrar aktif yapması istendiğinde iletişime geçilerek aktif edileceğinin beyan ettiğini, 22.12.2010 tarihi itibariye iptal işlemini yaptırdığını, en son faturasını Ocak/2011 tarihinde ödediğini, daha sonra iptal işleminin yapılıp yapılmadığı konusunda onay aldığını, 17.03.2011 tarihinde Avea müşteri hizmetlerini tarafından arandığını ve 0 554 5000 592 hattımın Ocak,Şubat,Mart 2011 dönemi arası Internet kullanımı olarak 596,96 TL.+0,42 Faiz borcunun bulunduğu ve yapılan kampanya dolayısıyla borcunun 206,70 TL.’ye indirildiğinin beyan edildiğini, Internet kullanımını 22.12.2010 tarihinde iptal ettirdiğini söylemesine rağmen ısrarla fatura bedelinin talep edildiğini, belirtilen tarihten sonra Internet kullanımı yapmadığını, kasım 2010 tarihinden 17.03.2011 tarihine kadar Avea müşteri hizmetleriyle konuşmalarının incelenmesini istediğini, Avea’nın 4077 Sayılı Tüketici Haklarının ihlal ettiğini, bundan dolayı Aveadan şikayetçi olduğunu ve tazminat davası açmak istediğini dilekçesinde belirtmiştir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti: 06.04.2011 tarih ve 3452 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu şikayetin incelenmesi için emekli banka müdürü ve Müfettişi Taner SANLI bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Dosyanın incelenmesi sonucunda; şikayet dilekçesinin tetkikinden şikayetçinin Temmuz/2009 tarihinde satın almış olduğu Internet Paketi ile ilgili olarak herhangi bir taahhütname fotokopisi sunmadığı gibi 22.12.2010 tarihinde iptal işlemini yaptırdığına dair iddiasını destekleyecek herhangi bir belge de ibraz edilmemiş olması sebebiyle şikayet dilekçesinin sadece bir olayın anlatılmasından ileri gidememiştir. Evvel emirde Avea Usb Stick 0554 5000 592 numaralı Internet modemi ile Internet paketi satın alındığında Türk Ticaret Kanunu’nun 23. Maddesi gereğince satıcı firma tarafından muhakkak bir fatura düzenlenmiş olacağından ve Şikayetçi tarafından da belirtildiği üzere imzalamış olduğu Taahhütnamenin bir suretinin satıcıda, bir suretinin de alıcıda kalacağından Şikayetçide kalan bu suretin şikayet dilekçesinin ekinde sunulması halinde olayın açıklığa kavuşacağı şüphesizdir. Bir taahhüdün iptali durumunda muhakkak talebin yazılı olarak verilmesi şikayetçinin iddiasını kanıtlamada delil niteliği taşıyacağından, 444 1 500 numaralı Avea Müşteri Hizmetleri birimi ile yapılan telefon görüşmelerinin kayıt altına alındığında, bu konuşma kaydının adı geçen şirketten talep edilmesi ve Şikayetçinin belirttiği gibi iptal işleminin yapılması talimatına karşın gereğinin yerine getirilmediğinin tespit edilebileceğinden, bu iki hususun Avea Müşteri Hizmetleri Biriminden temin edilmesi durumunda Şikayetçiden talep edilen 206,70 TL.nin yasal faizi ile birlikte geri iadesinin yasal bir zorunluluk olacağı şüphesizdir. Yukarıda izah edilen hususların yerine getirilmesi durumunda Şikayete konu iptal işleminin açıklığa kavuşacağı ve Şikayetçinin iddiası kanıtlanacağından Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.’ye ödemiş olduğu paraların yasal faizi ile birlikte geri ödemesinin yapılabileceğini belirtmekte yarar görülmüştür. Sonuç olarak şikayetçinin talebinin şikayet edilen Avea İletişim Hizmetleri A.Ş.’den satın alınan Avea Usb Stick 0554 5000 592 numaralı Internet modemi ile Internet paketinin 12 aylık kullanım süresinden sonra iptal işleminin yaptırıldığının mevcut dilekçe çerçevesinde kanıtlanamayacağı, şikayetçinin 444 1 500 numaralı Avea Müşteri Hizmetleri birimi ile yapmış olduğu telefon görüşmelerinin kayıt altına alındığından, Hakem Heyeti tarafından bu konuşma kaydının adı geçen şirketten talep edilmesi ve Şikayetçinin belirttiği gibi iptal işleminin yapıldığının tespiti halinde bu şirketin müşteri talimatına karşı gereğinin yerine getirilmediğinin tespit edilebileceği, bu iki hususun Avea Müşteri Hiizmetleri Biriminden temin edilmesi durumunda Şikayetçiden talep edilen 206,70 TL nin yasal faizi ile birlikte geri iadesinin yasal bir zorunluluk olacağı, sonuç ve kanaatine varılmıştır.” şeklinde rapor etmiştir.
Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden, tüketicinin Hakem heyetine sadece bir dilekçeyle başvurduğu, bilirkişi raporunda da bahsedildiği gibi iddiasını ispatlayıcı yönde hiçbir belge sunmadığı, bilirkişi raporundan tüketicinin iddiasını ispatladığı takdirde haklı durumda olacağı fakat tüketicinin ek belge sunmadığı ve Avea genel müdürlüğünün de savunma istemiyle yazılan yazıya cevap vermediği bu nedenle tüketicinin talebi olan söz konusu telefon konuşmalarının dinlenmesinin mümkün olmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları