Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Haziran 2011 Çarşamba

yusuf yavuz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Yusuf YAVUZ
Şikayet edilen : Aracılar Plastik San. Ve Tic. Ltd. Şti
Şikayet konusu : Samsung marka Cep telefonu
Şikayet tarihi : 02.03.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 455.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 03.07.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunun alındığı tarihten itibaren aynı sorunlar olan ekran kapanıyor, hafıza kartı okumuyor, kendiliğinden kapanıyor arızalarından 4 kez servise gönderdiğini, arızalarının devam ettiğini, kendisinin mağdur edildiğini ve ödediği bedelin iadesini istediğini dilekçesinde belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 02.03.2011 tarih ve 2373 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; ürünün yetkili servise gönderildiğini, yapılan kontrollerde flex ve batarya değişiminin yapıldığını, ürünün şebekesinin normal olduğunu, son servise gönderilişinde ise flexsinin yırtık olmasından dolayı ürünün garanti dışı kaldığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin SAMSUNG MARKA M3200 MODEL 355309021707787 imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır.Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu akım ve şebeke değerlerinin normal olduğu, cep telefonunun hafıza kartı takılarak testi yapılmış elektronik olarak hafıza kartını okumadığı ve devresinin arızalı olduğu, cep telefonundan arama yapıldığında kulaklık sesinin olmadığı, cep telefonunda kızak açılıp kapandığında ekranda görüntü kaybı yaşandığı ve kapanma yaptığı, cep telefonu elektronik devresi incelendiğinde elektronik devre üzerinde herhangi bir darbe sıvı ve sıvıya bağlı oksitlenmeye rastlanmadığı ekranı ana karta bağlayan flexin yırtık olduğu ve belirtilen arızaların oluşmasında etkili olduğu tespit edilmiştir. Yetkili servisin imei numarası silindiği için arızanın ücretli onarılacağına dair bildirimde bulunduğu yetkili servis formundan anlaşılmaktadır. İMEİ silinmiş durumdadır imei alt kısımda bulunan seri no hala görünür durumda kasada mevcuttur bu numaranın aynı olduğu daha önce servise gönderildiği servis forumlarından anlaşılmaktadır. Buna göre şikayet konu olan cihaz 355309021707787 imei ve R5XS449619Y seri nolu cihazdır. Sonuç olarak tüketicinin SAMSUNG MARKA M3200 MODEL 355309021707787 imei nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde cihazın açıldığı şarj olduğu görüşme sırasında kulaklık sesinin gelmediği hafıza kartını okumadığı ekranda görüntü kaybının olduğu ve kapanma yaptığı arızaların kaynağı olarak ekranı ana karta bağlayan flexin yırtık olduğu tespit edilmiştir. Cep telefonunda imei etiketi silinmiş durumda olduğu fakat imei alt kısımda bulunan seri numarasının yazısının okunur durumda olduğu ve servis formlarında yazan seri numarasıyla (R5XS449619Y) aynı olduğu incelenen ve şikayete konu olan 355309021707787 imei nolu cihaz olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu arızaların yetkili servisin müdahaleleri sonuç vermediği ve devamlık arz ettiği düşünüldüğünden söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın arızası nedeniyle 12.02.2010 tarihinde (ses – açılmama – tamir edildi), 05.04.2010 tarihinde (ekran- arıza görülmedi), 02.06.2010 tarihinde (ekran, şebeke – arıza görülmedi) ve 28.02.2011 tarihinde (ses, açılmama- ücretli onarım teklif edildi- iade) şikayetlerinden servise verildiği görülmüş olup bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talebi olan bedel iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği,” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.






Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları