Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

7 Haziran 2011 Salı

Mustafa Arıkan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 28.04.2011
Şikayet eden : Mustafa ARIKAN
Şikayet edilen : Batmazlar Day. Tük. Mal. Paz. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Bosh Marka Buzdolabı
Şikayet tarihi : 17.03.2011
Talep : Malın Ücretsiz Onarılması
Miktar :

Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 28.09.2000 tarihinde satın aldığı buzdolabının arızalandığını, servise verilen buzdolabının servisten alt üst kapısının üzerindeki kaplama bölümünün bozulmuş olarak geldiğini, servisi defalarca aramasına rağmen sonuç alamadığını, ürünün alındığı tarihten itibaren arızalı olduğunu belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 17.03.2011 tarih ve 2970 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; şikayet konusu ürününün 1999 yılında kendi firmalarından satıldığını, satılan ürünün arızalı çıkması üzerine şikayetçi tarafından bosh yetkili servisine verildiğini ve servis tarafından ürünün değiştirildiğini, arızalana ürünlerden servisin sorumlu olduğu, ürün değişiminin veya para iadesinin servisin düzenleyeceği form ile mümkün olabileceğini, ürünün garanti süresinin dolduğunu ayrıca ürünün fiyatı açısından hakem heyetinin yetkili olmadığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın 1999 yılında satın alındığı ve tüketiciye teslim edildiği, tüketicinin garanti süresi dolduktan şikayette bulunduğu görülmüştür. 4077 sayılı kanunun 4/A maddesi 4. fıkrasında ”Bu madde ile ayıba sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir.” denilmektedir. Ayrıca 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumludur” hükmüne dayanarak tüketicinin firmaya ve hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle garanti süresinin dolduğu, malın değiştirilmesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları