15 Haziran 2011 Çarşamba

hüseyin akman

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Hüseyin AKMAN
Şikayet Edilen : Dufy Yusuf Bayat ve Ortakları Gömlek San Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Dufy Marka Gömlek. duŞikayet tarihi : 09.03.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 69,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 26.09.2010 tarihinde satın aldığı üründe solma ve renk değişimi gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak ret edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 09.03.2011 tarih ve 2621 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu tüketicinin şikayeti olan gömleğin yaka ve manşet kısımlarında renkte solma problemi tespit edilmiştir. Gömlekte görülen bu solmaların nedeni; kullanılan kumaşın yıkama haslığına bağlı renk haslığının zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Gömlekte üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder