YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Fatma KAHRAMANOĞLU
Şikayet Edilen : YKM Giyim ve İhtiyaç Mad.Tic.ve San.A.Ş.
Şikayet konusu : Prima Marka Çizme.
Şikayet tarihi : 25.03.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 118,15 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 08.01.2011 tarihinde satın aldığı ürünün su geçirmesi gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.
Şikayet edilenin savunmasının özeti : 25.03.2011 tarih ve 3345 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; tüketici hakem heyetince incelenmesini talep ettiklerini bildirmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan çizmenin iki tekinin ön kısımlarından aşırı derecede su alma problemi tespit edilmiştir. Taban ile deri arası yapıştırma yöntemi ile monte edilmiştir. Ancak bu işlem sağlam bir teknikle yapılmadığı için kısa zamanda burun kısmından açılarak su alma olayı gerçekleşmiştir. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Çizmede üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder