YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Salih ÇELİK
Şikayet edilen : Vatan Bilgisayar San. ve Tic. A.Ş
Şikayet konusu : LG Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 21.03.2011
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 281,40 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 05.07.2010 tarihinde satın alınan cep telefonunun arızalanması nedeniyle defalarca servise verdiğini, buna rağmen sorunun giderilemediğini ve arızanın devam ettiğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 21.03.2011 tarih ve 3337 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; tüketiciye firmaları tarafından orijinal ve ayıpsız ürün teslimi yapıldığını, her şeyden önce firmalarının satıcı firma olduğunu, yetkili servis olmadığını, tüketicilerin satın alarak ilgilendikleri mallarla ilgili olarak kanunla kurulması kabul edilen servis istasyonları satıştan sonra montaj bakım ve tamiri ve saire kanunlarda faaliyet gösteren tesisler olduğunu, tüketicinin şikayetinde olduğunu iddia ettiği arızanın (4077 sayılı kanunun 4. maddesi sair ilgili hükümleri, Garanti belgesi uygulama esasları hakkındaki yönetmelik gereğince) mahiyetinin ne olduğunun, hangi arıza türüne girdiğinin ve kullanma hatası olup olmadığının ancak garanti yönetmeliğinin 13/2 maddesine uygun olarak yetkili servis istasyonlarınca tespiti ile teknik rapora bağlanması gerektiğini, bu sebeple kanuni 30 gün içinde arıza bildirmek hakkı ile arızanın tespiti ve raporla tevsiki 4077 sayılı kanunun uygulanması ve sorumluluk hükümlerinin uygulanması bakımından şart olduğunu, konunun yetkili servise sorulması yada yetkili servis evrakı ile teknik raporunun müşteki tarafından ibraz edilmesi gerektiğini, aksi halde iddiaların somut olmaktan uzak kalacağını belirtip yetkili servisten talep ettikleri belgelerin ellerine ulaşmasının ardından tekrar savunmada bulunmak için ek süre talep etmektedir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin LG MARKA GW 300 MODEL 351714040602238 seri nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu arama yaptığı diğer bütün işlevsel fonksiyonlarını yerine getirdiği, cep telefonunun şebeke değerlerinin normal seviyede olduğu fakat görüşme sırasında giden sesin karşı tarafı rahatsız ettiği seste boğulma ve kesilmelerin olduğu duyulan sesinde bu nedenle zayıf olduğu, cep telefonunun elektronik devresi incelendiğinde herhangi bir sıvı sıvıya bağlı oksitlenme ve darbe kaynaklı hasara rastlanmadığı cihazın akım değerlerinin normal olduğu, cep telefonu elektronik devresi incelendiğinde sistem olarak kullandığı mikrofon dijital mikrofon olduğundan yapılan müdahalenin mekanik olmayacağı arızanın elektronik olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin LG MARKA GW 300 MODEL 351714040602238 seri nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde aktif kullanım ve elektronik devre üzerinde yapılan ölçüm ve değerlendirmeler sonucunda seste yaşanan kesilmelerin ve karşı tarafı rahatsız edici ses boğulmalarının sistem olarak kullandığı dijital mikrofonun ve bağlı olduğu elektronik devrenin arızası sebebiyle oluştuğu, yetkili servisin bu problemi gidermek için yapmış olduğu müdahalenin arızanın giderilmesine katkı sağlamadığı ve arızanın devam ettiği görülmektedir. Bu nedenle söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 30.12.2010, 02.03.2011 ve 14.03.2011 tarihlerinde karşı tarafa ses kısık gidiyor arızalarından toplam üç defa servise gittiği ve ilk iki servis formunda cihazın tamir edildiği görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (ses karşı tarafa kesik gidiyor) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporuyla bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde belirtilen ; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; tüketici talebinin kabulü gerekmektedir
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder