Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

15 Haziran 2011 Çarşamba

metin çoruh

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Metin ÇORUH
Şikayet edilen : Dortek Kapı San. Ve Tic. A.Ş. Şikayet konusu : Kapı
Şikayet tarihi : 02.03.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar :

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 03.02.2006 tarihinde Dortek firmasından 9 adet kapı siparişi verdiğini, kapıların ölçüsünün yanlış alındığını, kapıların problemli takıldığını ve kapılarda sürekli olarak problem çıktığını, firmanın sorunu çözemediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 02.03.2011 tarih ve 2362 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün kendi bayileri tarafından satıldığını, müşterini memnuniyeti adına garanti süresi dolmuş olduğu halde müşteri memnuniyeti adına müşteri talebi ile ilgilenildiğini, ancak hem garanti süresinin dolmuş olması hem de tüketici kanunundaki zaman aşımı sürelerinin geçmiş olmuş olması sebebiyle şikayetçinin talebinin yerinde olmadığını, 4077 sayılı kanunun 4. maddesinin;”Ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.” şeklinde olduğunu, şikayetçinin taleplerinin zamanaşımına uğradığını, kapıların 2006 yılında teslim edildiğini ve garanti süresinin dolduğunu belirtip tüketicinin talebinin reddini talep etektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık garantisinin olduğu, ürünün 2006 yılında satın alındığı ve tüketiciye teslim edildiği, tüketicinin garanti süresi dolduktan şikayette bulunduğu görülmüştür. 4077 sayılı kanunun 4/A maddesi 4. fıkrasında ”Bu madde ile ayıba sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir.” denilmektedir. Ayrıca 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumludur” hükmüne dayanarak tüketicinin firmaya ve hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolduğu, malın değiştirilmesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları