YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Halise ÖZDEMİR
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Jee Paople Talk Performa Marka Kablosuz Telefon
Şikayet tarihi : 19.01.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 49,90 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.11.2010 tarihinde satın alınan telefonunun telsiz baz istasyonuyla bağlantı kuramaması arızasından dolayı 25.11.2010 tarihinde mağazadan değişim talebinde bulunduğunu, ürünün servise gönderildiğini firmadan ret cevabı aldığını belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 21.01.2011 tarih ve 866 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağlandığını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Bu doğrultuda ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü, tüketicinin cihazı yetkili servise ulaştırması halinde ürün değişimi yapılabileceğini belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu ”Tüketici JEE PAOPLE TALK PERFORMA marka kablosuz DECT telefonunu baz istasyonunu bulmuyor arızasından dolayı değişim talebiyle servise gönderdiğini servisten geldikten sonra bir süre DECT telefonu kullanabildiklerini fakat aynı arızanın tekrarlaması üzerine servise göndermediğini telefonu ilk aldığından bu yana arızalı olduğunu bu yüzden değişim talebinde bulunduğunu dilekçesinde belirtmiştir. Tüketicinin JEE PAOPLE TALK PERFORMA marka kablosuz DECT telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Dect telefonu gerekli bağlantıları yapılmış aktif test süresinde bağlantı kaybı olmadığı görüşme sağlandığı tespit edilmiştir. Dect telefonu el ünitesi baz ayarları sıfırlanarak tekrar baz ayarı yapılmış ve fonksiyonel olarak herhangi bir arızaya rastlanmadığı tespit edilmiştir. Dect telefonu elektronik devresi incelendiğinde akım değerlerinin normal olduğu herhangi bir darbe sıvı ve sıvıya bağlı oksitlenmeye rastlanmamıştır. Sonuç olarak tüketicinin JEE PAOPLE TALK PERFORMA marka kablosuz DECT telefonunun yapılan incelemesinde el ünitesi ile baz istasyonu arasında bağlantı sağlandığı uzun süreli kullanım ve test süresinde bağlantı kaybı yaşanmadığı fonksiyonel olarak arızalı olmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette DECT telefonunun imalat hatası bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde servise verildiği fakat servis tarafından cihazda arızanın görülmediğinin belirtildiği, bilirkişi raporundan ise şikayet konusu cihazda herhangi bir arızanın bulunmadığı, üründe imalat hatasının bulunmadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” ve aynı Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükmüne istinaden şikayet konusu cihazın ilk bir ay içinde arızalanmadığı ve üründe imalat hatasının bulunmadığı bilirkişi raporundan anlaşılmış olup bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilemeyeceği anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder