14 Haziran 2011 Salı

fırat ilhan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Fırat İLHAN
Şikayet edilen : Peker Dış Ticaret – Ahmet PEKER Şikayet konusu : Verticle marka Ceptelefonu 2 adet
Şikayet tarihi : 04.03.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 358.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.02.2011 tarihinde internet üzerinden iki adet cep telefonu satın aldığını, telefonların eline ulaştıktan sonra ikisinde de gözle görülür arızalar olduğunu, ürünleri iade etmek istediğini ancak firmanın KDV kesintisi yapmak koşuluyla ürünleri geri alacağını kendisine bildirdiğini ancak kendisinin KDV kesintisinin yapılmadan iade yapılmasını istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 04.03.2011 tarih ve 2646 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; tüketicinin ürünü 25 gün gibi bir süre kullanıldığını, satış esnasında ya da alındıktan kısa bir süre sonra arızası tespit edilen ürünlerin firmaları tarafından değişimi yapılacağını, tüketicinin firma ile irtibata geçmesi halinde ürünün değişiminin yapılabileceğini belirtip tüketicinin talebinin ret edilmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayet dilekçesi ve doyanın incelenmesinden şikayet konusunun mesafeli sözleşme hükümlerini kapsadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu belirtilmektedir.

4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 9/A-5 maddesi ile cayma hakkı süresince sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümlerin mesafeli sözleşmelere de uygulanacağı, Kanun’un 9/A-6.maddesi ile satıcı veya sağlayıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren on gün içerisinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade temek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin süresi içerisinde cayma ihtarında bulunduğu anlaşıldığından talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder