YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 14.04.2011
Şikayet eden : Cuma KONCA
Şikayet edilen : Öztoprak İnş. Day.
Şikayet konusu : Arçelik marka bulaşık makinesi
Şikayet tarihi : 11.02.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 480,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 28.02.2008 tarihinde satın alınan bulaşık makinesinin bulaşıkları temiz yıkamamsı, bulaşıklarda leke bırakması şikayetlerinden servise gönderdiğini servisin sorunu çözmediğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 11.02.2011 tarih ve 1680 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim SEVİM (Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Şikâyet söz konusu olan6251EI 5Prog.LCD Ekran INOKS model ARÇELİK marka bulaşık makinesi, hakkındaki görüşlerim aşağıdaki gibidir: Bulaşık makinesinde bir defa yıkama yaptırılmış olup, tabaklarda tam yıkamadığı ve bardaklarda da leke bırakmaktadır. Servisin, 07.10.2010 tarih ve 217563519 fiş no ile Bul. Mak. Bulaşıkları deterjanlı bırakıyor şikayetiyle, Servisin, 24.01.2011 tarih ve 221855730 fiş no ile Bul. Mak. Temiz yıkamıyor şikâyetiyle, Servisin, 21.09.2010 tarih ve 217030842 fiş no ile Bul. Mak. Temiz yıkamıyor şikâyetiyle,21.12.2009 tarih ile Bul. Mak. temiz yıkamıyor şikâyetiyle servise verilmiştir. Bulaşık makinesi, 28.02.2008 tarihinde satın alınmış. Sonuç olarak bulaşık makinesinin temiz yıkamaması ve sevisin bu arızayı giderememesi, imalat hatasından kaynaklandığı ve ayıplı mal kapsamında olduğu kanaatindeyim.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan makinenin arızasının devam ettiği, makinede kullanıcı kusuru olmadığı görülmüştür. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 22.09.2010, 07.10.2010 ve 24.01.2011 tarihlerinde (bulaşıkları temiz yıkamıyor) şikayetlerinden servise verildiği, servis formlarından makinede servis tarafından sorun görülmediği görülmüştür olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (Bulaşıkları temiz yıkamıyor) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporundan bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde belirtilen; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumludurlar” hükmüne istinaden tüketicinin talebi olan malın değiştirilmesi için gerekli şartların oluşmasından dolayı tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değişimine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder