Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

2 Aralık 2010 Perşembe

mustafa zeki kırcelli

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi : 16.09.2010
Şikayet eden : Mustafa Zeki KIRCELLİ
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 19.08.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 399,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 06.07.2009 tarihinde aldığı telefonunun arızası nedeniyle 4 kez servise verdiğini, ancak sorunun devam ettiğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 19.08.2010 tarih ve 7967 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün 11.01.2010 tarihinde tuş takımı sorunu görüntü yok sorunu ile, 18.06.2010 tarihinde görüntü yok, ekran hatası, ses gitmiyor arızası ile, 05.07.2010 tarihinde ses gitmiyor arıza ile, 29/07/2010 tarihinde ise görüntü yok, tuş takımı sorunu ile serviste işlem gördüğü, ürünün bir yıl içerisinde aynı arızadan 2’den fazla farklı arızadan 4 ‘den fazla serviste onarım görmediğinden talebin reddedilmesini istediklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 11.01.2010, 18.06.2010, ve 29/07/2010 tarihlerinde (görüntü yok) şikayetleriyle ve 11.01.2010, 05.07.2010 ve 18.06.2010 tarihlerinde de (ses yok) şikayetleriyle servise verildiği ve mekanik parça değişimi yapıldığı anlaşılmıştır.

Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (görüntü yok- ses yok) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, cep telefonu için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları