YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 16.09.2010
Şikayet eden : İhsan BOYRAZ
Şikayet edilen : Radikal İletişim Bilgisayar Elektrik Hiz. Ve san. Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Samsung Marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 06.07.2010
Talep : Ödenilen bedelin iadesi
Miktar : 182,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 21.03.2009 tarihinde satın alınan samsung Marka Cep Telefonunu kendiliğinden kapanıyor, şarj olmuyor, kısa sürede şarjı bitiyor şikayetlerinden dolayı servise üç kez gidip gelmesine rağmen arızanın devam ettiğinin belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 06.07.2010 tarih ve 6569 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; söz konusu cihazın görüntü-tuş ve kapanma problemlerinden yetkili servisine sevk edilen cihazın en son 29/06/2010 tarihinde Başarı Teknik Serviste elektronik onarım yapılarak pili değiştirilmiştir. Her arıza durumunda garanti kapsamında işlem gören ürün kullanıcıya teslim edilmiştir. Arızanın devamı durumunda değişim talebi ile sevk edileceği bildirilmiştir.
İnceleme ve Gerekçe: Şikâyete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin cep telefonunda herhangi bir çatlak, herhangi bir darbe izi olmaması ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmaması sebebiyle, herhangi bir darbeye ve herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı ve aynı zamanda cep telefonun elektronik devresinde yapılan incelemelerimde cep telefonun elektronik devresinde yetkisiz bir müdahale izine rastlanmadığı anlaşıldığından, söz konusu arızada Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.
Cep telefonunda Güç arayüz entegre elemanı elektronik ara yollarında lehim çatlaması sebebiyle telefon zaman zaman kendi kendine kapandığı sorunun hala devam ettiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşılmıştır. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinde, cihazın 09.02.2010 tarihinde (Tuş Hatası) – 27.04.2010 tarihinde (Kendi kendine kapanma) – 22.05.2010 tarihinde (Kendi kendine kapanma – Şarj hatası) – 29.06.2010 tarihinde (Cihaz Açılmıyor) arızalarından servise verildiği ve tamir edildiği anlaşılmış olup bilirkişi raporu ve teknik servis raporları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (kendi kendine kapanma) ikiden fazla tekrarladığı, farklı arızaları dörtten fazla meydana geldiği ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder