Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

behice gün

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 25.11.2010
Şikayet eden : Behice Gün
Şikayet edilen : Royal Giyim İnş.ve Day.Tük.Mal.San ve Tic.Tic.ve A.Ş.
Şikayet konusu : Let’s go Marka Kapri
Şikayet tarihi : 13.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 49,95 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 14.06.2010 tarihinde satın alınan Let’s go Marka Kaprinin renk solması ve kumaşın deforme olması nedeniyle firmaya gönderildiğini, fakat kabul edilmediğinden bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 13.10.2010 tarih ve 9610 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa Akman bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; Tüketicinin Royal Mağazasından aldığı Let’s go marka üründe, solma ve deforme olup olmadığı konusu incelenmiştir. % 100 coton iplikten dokunarak üretilen iplikten dokunarak üretilen üründe renk solması görülmüştür. Üründe görülen renk solması, ürünün çeşitli yerlerinde mevcuttur. Ürün etiketinde bulunan yıkama talimatına göre ürün 30 derecede elde yıkanması gerekmektedir. Ürün makineye atılıp yıkanmış olsa dahi, meydana gelen solma olağan değildir. Görülen solmanın üretim sırasında kullanılan boyanın yeterli kalitede kullanılmadığından meydana geldiği düşünülmektedir. Diğer bir şikayet konusu ağ kısmında deforme ürünün ağ kısmında görülmüştür. Pamuklu kumaşlar yapısı itibariyle sürtünmeye dayanıksızdır. Ancak sürtünmenin olma ihtimali düşünülerek üründe daha sık dokunmuş koton iplik kullanılabilirdi. Yukarıda açıklanan nedenlerle üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşünülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatası rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu kapri ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları