2 Haziran 2010 Çarşamba

zekeriye kaya

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Şikayet eden : Zekeriye KAYA

Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.

Şikayet konusu : Reebok Marka Ayakkabı

Şikayet tarihi : 16.02.2010

Talep : Yenisi ile değişim

Miktar : 132.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.09.2009 tarihinde satın alınan ayakkabının yanlarının açıldığı için 12.12.2009 tarihinde mağazaya götürdüğünü, Reebok firmasına gönderildiğini ancak 05.02.2010 da açılmanın özensiz kullanımdan kaynaklandığının bildirildiğini, bunu kabul etmediğini ve tüketici haklarına başvurmak için faturasını istediğinde firmadan gelen yazının yeterli olacağının söylendiğini belirterek, malın yenesi ile değişimini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 16.02.2010 tarih ve 1752 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ayakkabının yanlarda açılma şikayeti ile 20.01.2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığının bildirdiğini ve ürünün 05.02.2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konu ayakkabının incelenmesinde; ayakkabının sol tekinin dış yan tarafında taban ve yüzey birleşim yerinde büyük oranda açılma olduğu, iç yan yüzeyde açılmalar başladığı, ayrıca sağ tekinde de yan taraflarda açılmaların başladığı görülmüştür. Ayakkabıda kısa sürede meydana gelen açılmanın ayakkabının kullanım esnasında direk darbeye maruz kalmayacak bir bölümde olmasından ayakkabıdaki sorunun kulanım hatasından değil, yapıştırma işleminin yeterli kalitede yapılmaması nedeniyle imalat hatasından kaynaklandığı kanaatine varılmıştır.

Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle, ayakkabı ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ayakkabının yenisi ile değiştirilmesine değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder