Türkiyenin İlk Tüketici Hakem Heyeti Sitesidir.
30 Haziran 2009 Salı
özdemir özdemir
YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 18.06.2009
Şikayet Eden : Özdemir ÖZDEMİR
Şikayet Edilen : Elektro-Mekanik İş Büro Makineleri Aksesuar Pazarlama
Şikayet Konusu : LG Marka Cep Telefonu (İmei No: 355783010276378)
Şikayet Tarihi : 07/07/2007
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 199,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici Özdemir ÖZDEMİR verdiği dilekçesinde 07/07/2007 tarihinde satın aldığı LG Marka Cep Telefonunun garanti süresi içerisinde 3 kez aynı arızayı yaptığından değişim talebinin yerine getirilmediği bildirmiştir.
Şikayet Edilenin Savunma Özeti : Elektro-Mekanik İş Büro Makineleri Aksesuar Pazarlama Sanayi ve Tic. Ltd. Şti. firması 12/05/2009 tarihli ve 2678 sayılı yazımıza istinaden verdiği yazıda, ürünün bilirkişi tarafından kontrol edilmesini talep etmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Yapılan incelemede ürünün 26.10.2007 01.02.2008-22.04.2009 tarihlerinde açılmama problemi ile yetkili teknik servise verildiği anlaşılmıştır. Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’in 14/A Maddesindeki ‘’Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde aynı arıza ikiden fazla oluşursa tüketici bedel iadesi talep edebilir.’’ Cümlesine istinaden tüketicinin ürününün 3 defa aynı arızayı yaptığı, ancak bu arızaların bir yıl içinde gerçekleşmediği anlaşılmıştır. Bu nedenle tüketicinin talebinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatine ulaşılmıştır.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder