Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Ali Rıza BAŞDOĞAN
Şikayet edilen : İnci Deri Mamulleri San. Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Ayakkabı
Şikayet tarihi : 28.12.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 95,15 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.06.2010 tarihinde aldığı ayakkabının ses çıkarması nedeniyle ürünü 26.10.2010 tarihinde mağazaya teslim ettiğini, ancak hala ürünün kendisine iade edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 28.12.2010 tarih ve 11487 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada özetle; tüketicinin ürününün yürüme esnasında ses geliyor şikayeti ile 26.10.2010 tarihinde mağazaya başvurduğunu, ürünün incelendiğini ve üründe üreticiden kaynaklı herhangi bir üretim hatası veya yahut teknik hataya rastlanmadığını, ürünün ücretsiz olarak tamir edilerek bakımının yapıldığını, ürünün ücretsiz olarak onarılmasından sonra ürünün incelenmek üzere 2. kez incelemeye gönderildiğini ve 17.12.2010 tarihinde mağazaya geldiğini fakat tüketicinin aranmasına rağmen gelip ürününü geri almadığını, üründe ayıp olmadığını ve tüketicinin iddiasının dayanaksız olduğunu belirtip tüketicinin talebinin reddini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 26.10.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen ürünün, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları