Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Nisan 2011 Pazartesi

Gülciham Babacan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 17.02.2011
Şikayet eden : Gülcihan BABACAN
Şikayet edilen : Saatçi Nezir
Şikayet konusu : Enox marka saat
Şikayet tarihi : 25.01.2011
Talep : Bedel iadesi
Miktar :

Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 06.03.2010 tarihinde satın alınan saatin kordonunun koptuğunu, firmaya müracaatta bulunduğunu fakat firmanın 50.00 TL kordon parası talep ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.01.2011 tarih ve 1049 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; söz konusu saatte kordon ile ilgili bir sorun yaşandığını, kordonla ile ilgili problemlerin garanti şartnamesinde belirtildiğini, kordonunun garanti kapsamı dışında olduğu belirtilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe
: Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren iki yıllık garantisinin olduğu, tüketicinin garanti süresi içerisinde firmaya müracaatta bulunduğu; ürünün incelenmesinde saatin sağ kordonunun ortadan ikiye ayrıldığı görülmüştür. Saatin garanti şartları sözleşmesinin 3. maddesine “Deri kayışının kullanım ömrü, kullanım şartlarına ve bakımına bağlı olduğundan garanti kapsamında değildir.” göre saatin kayışının garanti kapsamında olmadığı görülmüştür.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı,bayii,acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı şikayet konusu üründe gerekli şartların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları