Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

11 Nisan 2011 Pazartesi

Eyyüp Ulutaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 17.02.2011
Şikayet eden : Eyyüp ULUTAŞ
Şikayet edilen : Mutlu Elektronik
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu

Şikayet tarihi : 03.12.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 845,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 04.01.2010 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu aynı arıza nedeniyle 3 kez servise gönderdiğini, sorunun halledilmediği belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 03.12.2010 tarih ve 11400 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün taraflarınca 3 kez aynı arızadan dolayı servise gönderildiğini, arızanın hala giderilmediğini, sorumluluğun servise ait olduğunu belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Yrd. Doç. Dr, Mehmet ZİLE bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ürünün dosya kapsamı ve servis fişi incelendiğinde garanti kapsamında olduğu, telefonun elektronik devresinde oksitlenme ve çatlaklık olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına ve herhangi bir darbeye maruz kalmadığı ve aynı zamanda yetkisiz bir müdahale izini de rastlanmadığı anlaşıldığından tüketicinin kullanım kusurunun bulunmadığı, 01/04/2010, 19/07/2010 ve 02/11/2010 servis fişlerinden telefonun sim kart okuyucu entegre elemanının ayıplı olması sebebiyle şebeke çekme sorunu olduğu anlaşıldığından cep telefonun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası olduğu kanaatindeyim. ” şeklinde rapor etmiştir.
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde 01/04/2010, 19/07/2010 ve 02/11/2010 tarihlerinde aynı arızayı (şebeke hatası) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporundan bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları