YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi : 17.02.2011
Şikayet eden : Emine YILMAZ
Şikayet edilen : Fırsatbul Pazarlama Day.Tük.Mamülleri Tic.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 29.11.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 430,00 TL
Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 24.08.2009 tarihinde satın alınan cihazın alındığından bu aynı arıza nedeniyle 3 kez servise gönderdiğini, sorunun halledilmediği belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 29.11.2010 tarih ve 464 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün taraflarınca 3 kez farklı arızadan dolayı servise gönderildiğini, arızanın 3 defa aynı arıza olursa değişim yapılacağını belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin samsung marka L760 model 353329020269219 imei nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır buna göre ; Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu, Türkcell hat kullanılarak arama yaptığı ve dışarıdan arama kabul ettiği, mesaj gönderdiği ve mesaj aldığı cep telefonunun diğer bütün fonksiyonlarını yerine getirdiği aktif test edilerek belirlenmiştir. Cep telefonunun Avea hat kullanılarak yapılan kontrollerinde zaman zaman arama yapmadığı mesaj gönderilirken zorlandığı mesajın askıda kaldığı ve gelen aramalarda açık olduğu halde ulaşılamadığı tespit edilmiştir. Cep telefonunun elektronik devresinde yapılan incelemede sıvı temasına, darbe ve buna bağlı tahribata rastlanmamıştır. Yapılan testlerin sonucu gsm 1800 şebeke devresinin arızalı olduğu tespit edilmiştir. (Not: Şu anda mevcut kullanılan Türkcell ve telsim hatlar gsm 900 avea hatlar gsm 1800 şebekesini kullanır, bu şebekelerin kullanımı için her cep telefonunun kendi üzerinde gsm 1800 ve 900 şebeke devreleri bulunmaktadır.) Sonuç olarak; Tüketicinin cep telefonunun yapılan incelemesinde Servisinde tespiti doğrultusunda şebeke arızasına yönelik müdahale ve yazılım yüklenmesi ilk servise gönderme nedeni ve şuanda şikayet konusu olan şebeke arızasının giderilemediği ve söz konusu arızanın devam ettiği cep telefonunun gsm 1800 devresinin arızalı olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu arızada cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde 14/08/2010, 23/09/2010 ve 20/10/2010, tarihlerinde aynı arızayı (servis almıyor) ikiden fazla tekrarladığı ve bilirkişi raporundan bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
11 Nisan 2011 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2011
(852)
-
▼
Nisan
(226)
- Şaban İvegen
- suat üre
- Sıdıka Baydar
- Sevda Çakmak
- Semra Özgüç
- Sakine Gürkan
- Sabahat Karamancı
- Rukiye Gökdal
- Renziye Hindi
- Rakip Kale
- Özgul Özdemir Anşen
- Özden Zan
- Orhan Yalçınoğlu
- Orhan Coşkun
- Nuriye Özçelik
- Mustafa Kavak
- Mustafa Koçak
- Muharrem Şahin
- Kadir Bucak
- Hayriye Koşay
- Hacer Koruyucu
- Gülşen Soysal
- Gülay Keskin
- Gülay çopur
- Feride Acıbaş
- Ezgi Çiçek
- Esra Fidan
- Ersan Ortasaç
- Erol Soner
- Ergün Erbil
- Ergün Doğan
- Erdal Akkurd
- Emre İncirligöz
- Emine Aktaş
- Cihan Ece
- Cengiz Gültekin
- Cemalettin Akbudak
- Ayla Aydemir
- Ayfer Güvenç
- Av Serdar Ural
- Av Serdar Ural
- Av Serdar Ural
- Av Halil Güzel
- Arif Uzundal
- Ali Keskin
- Ali Bezirgan
- Ahmet Salih Özenir
- Yusuf Serdar Onuk
- Türkan Özbaş
- Yülay Memiş
- Tuncay Güneş
- Şevket Ceylan
- Sinan Gültekin
- Serpil Karakaş
- Semra Özer
- Seda Sancak
- Özlem Yıldırım
- Oktay Gökpınar
- Nurcan Sağlam
- Nihat Kanaç
- Nesrin Paydak
- Mustafa Alpaslan
- Mehmet Babacan
- Mahmut Aydemir
- Mahmut AliTaşar
- Kemal Sercan Arslan
- İsmet Kurt
- Hüseyin FarukKaya
- Hatun Altunsoy
- Hanife Kurtuluş
- Gamze Uğur
- Engin Sucular
- Emine Kocadağ
- Ekrem Arı
- Eda Ezer
- Duygu Dölek Tan
- Derya Tırpan
- Cengiz Konuşuk
- Bilgin Yeşilboğaz
- Av. Erdoğan Günay
- Aslıhan Andaç
- Alper Sarıkaya
- Ali Rıza Can
- Ahmet Ali Sevinç
- Abdurrahim Akay
- Yücel Yoloğlu
- Veysi Ebe
- Turan Özel
- Şükran Özge Akgül
- Şebnem Duran Erdoğan
- Suat Şihman
- Serap Göktaş
- Serah Toksöz
- Sakine Türkeköle
- Remzi Özcan
- Özlem özçinar
- Necati Sümer
- Müzeyyen Güçlü
- Mustafa Yetkin
- Mustafa Özmen
-
▼
Nisan
(226)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder