Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

13 Nisan 2011 Çarşamba

Ayten Yılmaz

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 20.01.2011
Şikayet eden : Ayten YILMAZ
Şikayet edilen : İçel Halı Yıkama Temizlik
Şikayet konusu : Halı
Şikayet tarihi : 22.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1000,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; haziran ayında temizlenmesi için temizlik şirketine vermiş olduğu 5 adet halının kendisine geri teslim edilmediğini, firmanın halıları teslim ettiklerini söylemesine karşın halıların kime ve nereye teslim edildiğinin kendisine söylenmediğini, halıların kaybedildiğini düşündüğünü belirtmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti
: Firmadan 22.11.2010 tarih ve 10887 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Savunma yazısı iade olmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; beş adet halının İçel Halı Yıkama – Temizlik şirketine verildiği fakat tüketiciye geri teslim edilmediği anlaşılmaktadır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A maddesi ”Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.“ gereği şikayet konusu hizmetin ayıplı mal olarak edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları